גם כיום היא פועלת באמצעות כוח הכבידה בלבד, כאשר הפרש הגבהים בין נקודת המוצא לנקודת הסיום הוא 33 ס"מ בלבד! אם חוצבי הנקבה לא היו מחשבים באופן נכון ומדויק את זווית החציבה, המים כלל לא היו זורמים בה.
אחד הדברים המפתיעים ביותר לגבי חציבת הנקבה הוא שהיא נחצבה בו זמנית משני הכיוונים, כך שבנוסף לחישוב הזווית הנכונה, שני צוותי החפירה היו צריכים להיפגש מתחת לפני האדמה ולחבר בין שני חלקי הנקבה כדי להשלים את העבודה!
חפירה ארכיאולוגית יכולה להיות גם לרוחב ולא רק לעומק…
הדוגמה העכשווית לחדשנות הטכנולוגית בעיר דוד מפתיעה ומרשימה לא פחות!
במשך אלפי שנים היה ידוע כי אל בית המקדש השני הובילה דרך מפוארת, מבריכת השילוח הנמצאת בעמק ועד לראש ההר. בדרך זו עלו עולי הרגל בשלושת הרגלים, אך עם חורבן בית המקדש נחרבה גם הדרך המפוארת ואבדה לעד בין שרידי השריפה העצומה. מאז, העיר המשיכה והתפתחה, נבנו בתים ונסללו כבישים מעל המקום בו עברה בעבר דרך עולי הרגל, ולא הייתה כל דרך לחפור ולהגיע אליה.
באמצעות טכנולוגיה הנדסית פורצת דרך – אשר זכתה במקום הראשון בתחרות בינלאומית של ITA Tunnelling, אליה הגישו מועמדות 170 פרויקטים שונים מ-54 מדינות – ובזכות שיתוף פעולה יוצא דופן בין מהנדסים וארכיאולוגים מהשורה הראשונה, נמצאה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת לחפירה להתבצע באופן מאוזן, לאורכה של הדרך. למעשה, זו החפירה הארכיאולוגית הראשונה והיחידה בעולם, שנעשית מצד אל צד, ולא מלמעלה למטה. דבר זה מאפשר את חשיפת דרך עולי הרגל, מבלי לפגוע בעיר המודרנית שנמצאת מעל פני האדמה.