סיורים וירטואליים

טקסט חיפוש חופשי

(13) תוצאות חיפוש

סיורים וירטואליים

רוצים לסייר בעיר דוד דרך הסמארטפון מהכורסא בבית?

לראשונה בתחום התיירות בישראל: סרטון 360 מעלות אינטראקטיבי!

קרא עוד
ארכיאולוגיה

קרית השלטון – שטח G בעיר דוד

במאות ה-13 וה-12 לפסה"נ (תקופת השלטון היבוסי לערך), נבנה בצמוד למדרון המזרחי של הגבעה מבנה אבן מדורג אדיר ממדים. המבנה שימש קיר תמך למצודת העיר שהתנשאה ממעל, והיא ככל הנראה "מצודת ציון" שכבש דוד. רק חלקים ממבנה האבן שרדו כיום

קרא עוד
סיורים וירטואליים

נקבת השילוח בעיר דוד

המניע לחציבת הנקבה היה ביטחוני. המלחמה הקרבה עם אשור אילצה את המלך לפתור את בעיית המים, "עקב אכילס", שממנו סבלה העיר מקדמת דנא. הפתרון נחלק לשניים. סתימת "כל המעיינות ואת הנחל השוטף בתוך הארץ" (שם ד), ובכללם מעיין הגיחון עצמו, נועדה למנוע ממלכי אשור מלרוות את צמאון חייליהם ב"מים רבים" שנבעו בסביבה.

קרא עוד
סיורים וירטואליים

בריכת השילוח בעיר דוד

ברכת השילוח הקטנה שאליה זורמים מי הנקבה כיום, היא חלק מברכה מן התקופה הביזנטית (המאה ה-4 לספירה). שברי העמודים בברכה הם כפי הנראה שרידי כנסיית השילוח שנבנתה במקום.

קרא עוד
סיורים וירטואליים

פיר וורן – מערכת המים התת קרקעית

מקור המים העיקרי של תושבי ירושלים היה מעיין הגיחון הנובע בשיפולי המדרון המזרחי של גבעת עיר דוד. בתקופת הברונזה התיכונה הותקנה מנהרת גישה תת קרקעית שהובילה מכאן לעבר המדרון המזרחי שם נאגרו המים בברכה מבוצרת

קרא עוד
סיורים וירטואליים

בית מיוחס וקברי בית דוד

בשנת 1873 יצאה משפחת מיוחס מהעיר העתיקה שאת שעריה נעלו באותם הימים עם חשכה, ובנתה את ביתה באזור זה

קרא עוד
סיורים וירטואליים

הטיילת העליונה בעיר דוד

הטיילת העליונה משקיפה אל חומת העיר המזרחית, שעברה בתוואי זה כבר בתקופת הברונזה התיכונה ב - היא תקופת האבות. קטעים מן החומה הקדומה ששוקמו המשיכו לשמש להגנת העיר עד סוף ימי הבית הראשון. בסוף המאה ה-8 נבנתה בצד זה חומה נוספת, חיצונית, כדי להגן על השכונה החדשה שנוסדה ממזרח לקו החומה הקדומה.

קרא עוד
סיורים וירטואליים

בית הצופה בעיר דוד

גבעת עיר דוד משתרעת מדרום להר הבית. על הגבעה הוקמה במאה ה-18 לפנה"ס עיר מבוצרת היטב, זאת על אף שלא ניחנה בתכונות הטופוגרפיות, האסטרטגיות והכלכליות הטובות ביותר. הגבעה נבחרה כמקום יישוב בשל סיבות אחדות והעיקרית שבהן היא קרבתה למעיין הגיחון - מהגדולים שבמעיינות הרי יהודה.

קרא עוד
סיורים וירטואליים

התעלה הכנענית (תעלה 2)

התעלה הכנענית או תעלה 2 (זהו הכינוי שהעניק לה החוקר הצרפתי ונסאן בראשית המאה ה-20) נחצבה, ככל הנראה, בה בעת עם הקמת ביצורי העיר בתקופת הברונזה התיכונה ב.

קרא עוד
סיורים וירטואליים

מעיין הגיחון בעיר דוד

מעיין הגיחון הוא מעיין קרסטי הנובע בתוך המערה התת קרקעית שבמורד המדרגות. בעבר התגברה ונחלשה זרימת מימיו לסירוגין (מכאן הכינוי "מעיין פועם") ייתכן כי שמו- "גיחון"- רומז על כך.

קרא עוד
דילוג לתוכן
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.